WELCOME TO MY BLOG..

Dedikasi khas buat ibuku,suamiku & teman-temanku yang dicintai!
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tuesday, January 26, 2010

Cerita Disebalik Persiapan Perkahwinanku

Assalamualaikum semua,

lama tak update citer baru kn...hehehe..papun saya nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih pada pihak yang terlibat dalam majlis perkahwinan saya tempoh hari...thank you so much ye!! tak tahu nak berterima kasih macam mana...tolong promote website jelah ek..hehehe...

BAJU+ AKSESORI dan PELAMIN
- ianya bermula semuanya melalui internet..hehehe..bila hati dah berkenan saya pun pegi jumpe tokey empunye kedai..hehehe...mekasih kak lieza dan abg hasry kerana sudi melayan karenah saya walaupun ada kesulitan di saat saat akhir..yelah badan orang kecik ni susah sikit nak fit betul2...masa ni berasa jugalah pakai baju baru...kasut baru..kira semua barulah.. :) and thanks sebab sanggup datang ke nilai, negeri sembilan untuk pasang pelamin...saya dan husband guna khidmat yang sama senang tak payah pusing2 kepala lagi..hehehe.. :)

KATERING DAN KANOPI
-
mekasih kat akak noriza dan kru...saya sangat berpuas hati dengan servis yang diberikan oleh team akak..masa ni akak noriza masih dalam berpantang tau...terharu sangat bila malam2 pun sanggup datang jenguk persiapan..dah la hujan...risau gak...papun akak jangan lupa jaga kesihatan ek...makanan memang sedap..suke sangat dengan acar buah...masa tu dapat simpan ckit je...huhuhu..kek pengantin pun sedap tau..bunga fresh flower tu pn habis majlis je sume dah hilang...yelah sume pakat nak ambil nasib pasu tak ambilkan :) akak saya pun ambil tau bawak balik kajang lagi..hehehe...kira sukelah semua...:)

MEKAP NIKAH DAN SANDING BELAH PEREMPUAN
- ni kira part penting juga..mekasih kat akak nurul...eh nurul je sbb mekap saya untuk dua hari tu...nikah dan sanding...muda lagi dari saya, berbakat lagi...nurul ni lemah lembut je..rasa nak tertido gak time mekap tu..syok..hehehe...

MEKAP SANDING BELAH LELAKI
- ni akak senior mekap saya..kak sue....mekasih akak sebab mekap saya time sanding kat nilai..jauh datang dari KL tau..hehehe...pagi2 lagi kak sue dah gerak...sampai awal plak tu..nasib datang ngan cik abg cayang klu tak mesti bosan kan..tak pun tersesat ke..hehehe..akak sue ni peramah..suke sembang...tapi tu la masa tak mengizinkan sangat lagi pun kak sue nak gerak pegi tv3 nak mekap artis sbb mlm tu kan ada juara lagu..sape juara pun saya tak tahu..hehehe...yela ape tidaknye...dah habis majlis..remote control dah hilang..sampai sekarang tak dijumpai...aneh bin ajaib sungguhkan... :)

FOTOGRAFI dan P.A SISTEM
- untuk bab ni saya sebenarnye tempah pakej dengan abg hasry..ala orang yang bertanggungjawab untuk sediakn baju dan pelamin saya tu...so untuk fotografi...terima kasih tak terhingga kat jurukamera saya abg dasrel and abg...ala lupelah...sory ek :) jangan marah...tak sangka plak time sanding belah saya ni ada dua org jurugambar..malu sebenarnya..hehehe..dan sanding belah lelaki plak abg dasrel seorang je yang dipertanggungjawabkan menjadi jurugambar saya time tu..soryla ek di atas kesulitan yang dialami..terpaksa tunggu saya berhenti menangis pun ada gak..yela...time tu nak ikut mak balik je... ;)
-PA Sistem pula....ala lupela nama abg dan kakak tu...yelah time hari sanding tu la baru bersua muka...sempat bagi skrip je lepas tu saya terpaksa memerap kat dalam bilik..papun mekasi ye abg sbb sudi memenuhi permintaan saya untuk memutarkan lagu Cahaya CINTA nyanyian artis pujaan saya Siti Nurhaliza! time potong kek tu walaupun sebenarnya confuse sikit sebab lagu asyik yang sama je..masalah teknikal kot kan.. papun thanks! :)

CENDERAHATI
- benda ni paling saya suke dan paling memeningkan sikit...suke sebab benda2 ni pilihan sendiri dan comei2 di mata saya...pening...bila bab nak masuk kan dalam paperbag..nasib ada penolong...hehehe... :) dalam paperbag 500pcs tu..ada...
*buah epal (sponser from my uncle. ni saat2 akhir baru tahu..kelam kabut gak kene masukan semula),
*gula2 (sponser from my beloved sister yan atau nama glamornye boboy hehehe..dia wat siap2 tau 500pcs tu sorg2...tu yg cayang lebih tu :))
*bunga telur juga separuh sponser daripada my sister ni dan separuh lagi saya beli...:) (bagus kan akak saya ni..baik hati sungguh)
*muffin yang ehmmmm....sedap! muffin ni saya tempah dari kak umi. Dekat ngan umah saya juga..akak ni nampak pendiam sikit..lemah lembut tengok..dan saya sukelah muffin akak ni..sedap dan wangi tau..nanti klu rindu nak order dari akak lagi eh..bagi kawan pun boleh juga kan as buah tangan..
*n lastly...cenderahati tempah dari duriankahwin.com. saya tempah 250psc fridge magnet n 250pcs bekas pensil. mekasih kak nurul kerana memberikan komitmen sepenuhnya dalam menyiapkan order saya ni walaupun pada saat akhir..kira2 tak cukup... :) saya nak kalendar mini..cute sangat tapi stok xde la plak..terpksala order benda lain..harap tetamu suke dan plg penting saya suke..hehehe.. :)

banyak juga isi dalam paperbag tu....yela rezeki kan..mekasih ya ALLAH, mekasih juga pada sponsership saya tu..hehehe ;)

HANTARAN


part ni paling best...barang hantaran semua saya beli sendiri...ala pegi saje kat nilai 3...macam2 ada..hehehe...cume perlu kreatif je..9 berbalas 11 dulang hantaran. untuk kek hantaran mekasih kat akak emi...cute sangat sangat kek tu tau!!!!n untuk gubahan nasib baik ada my beloved mom!! cayang mak! saya puas hati dengan hasil kerja mak saya dalam mengubah hantaran saya ni..kalau dulu tunang tema pink hitam..untuk kawin saya pilih purple putih (warna fav mak juga). memang cantik! ramai yang puji termasuk abg jurufoto kita...hehehe..kadang2 kenalan rapat mak pun minta mak tolong gubahkan..mak saya ni jenis baik hati sangat selalu bagi f.o.c. tak kisahlah..tapi dah konsep FOC tu janganlah suke komplen kan...lagi2 barang gubahan tu dibeli sendiri oleh empunya badan.lainlah klu barang hiasan hantaran tu mak saya beli sendiri ke lainlah citer... lastly paling penting menggunakan khidmat mak sendiri ni ianya jimat dan boleh komen! :)

TETAMU YANG HADIR
- tidak dilupakan juga pada tetamu yang sudi hadir pada majlis persandingan saya tempoh hari...saya mewakili pihak keluarga memohon maaf jika ada tersilap kata, terkurang layan nan mesra ke..kira apa2 sahaja yang tak puas hatilah...saya minta maaf..yelah yang baik tu datang dari NYA dan yang kurang baik tu..datang dari saya..insan yang lemah ini..

tu jelah citer setakat ni ye...sesiapa yang berminat atau teringin atau nak tau lagi cerita mengenai saya sikit2...silalah ke blog my wedding partner..ada saya list kan di situ..sebagai penutup...terima kasih juga pada keluarga saya yang banyak membantu, menyokong...dan tidak kurang juga mengutuk saya...takpe..ambil sebagai pengajaran sahaja..kn.. :) biasalah..kitakan manusia biasa yang penuh dengan kelemahan..kita tak mampu untuk puaskan hati semua org...dan....saya juga ingin melahirkan rasa syukur yang tak terhingga kerana saya selamat bergelar isteri kepada En. Azlisham b Mohd Arif..until now...alhamdullilah...saya sangat bahagia...mekasih abang!!! :)


"SeNtiasa kEkaLkaN kAsiH sAyaNG BERsaMa"

No comments:

Post a Comment